Mircea Eliade      Memorii
                         1907-1960
                       2 volume

Editura Humanitas   1991

Pret:30,00 Lei




"Dificultatea coexistentei 'literatura-stiinta' am inceput s-o simt in India.
Lucram luni de zile cu o pasiune si o indiferenta fata de surmenaj pe care
o poti avea numai la 21-22 de ani si apoi,deodata,textele sanscrite si scumpa
mea filozofie indiana imi deveneau indiferente.Cu un efort pe care il admir si
acum,dupa atatia ani,reuseam sa-mi continui lucrul la teza de doctorat.Dar nu
mai mult de o saptamana-doua.Trebuia atunci sa las totul si sa ma apuc de
literatura.Scriam cate 10-15 ore pe zi,o luna sau sase saptamani,si apoi iar
ma intorceam la teza.Atunci am inteles ca nu pot renunta nici la una, nici la
alta.Ambele activitati imi erau tot atat de necesare.In primul rand,necesare
propriului meu echilibru interior,integritatii mele spirituale.Cu orice risc,trebuia
sa le continui pe amandoua...Privite insa dintr-un anumit punct de vedere,cele
doua grupuri de scrieri se completeaza reciproc."
                                                                              Mircea Eliade

Niciun comentariu:

FashionUp.ro
TinaR - VIP
4Interior Shop